Prevederile confuze ale Legii 250/2016 au generat probleme in institutiile de asistenta sociala

Sindicatul National al Functionarilor Publici (SNFP) si Asociatia Asistentilor Sociali din Romania (ASproAS) au primit numeroase mesaje din partea DGASPC-urilor, DAS-urilor si a SPAS-urilor cu privire la modul de aplicare al Legii 250/2016 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 20/2016 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

Din mesajele primite de la voi am constatat ca exista la nivelul intregii tari urmatoarele probleme:

  1. incadrarea functionarilor publici, a personalului contractual si a personalului administrativ din cadrul DGASPC-urilor, a DAS-urilor si a SPAS-urilor;
  2. modalitatea de a calculul sporurilor;

SNFP si ASproAS fac urmatoarele mentiuni legate de intrebarile primite:

Legea nu defineste termenul de unitate de asistenta sociala creand astfel confuzii cu privire la entitatile juridice care au in obiectul lor de activitate asistenta sociala si servicii sociale si care intra sau nu sub incidenta acestui act normativ.

Un alt aspect extrem de important in opinia noastra este cel legat de faptul ca legiuitorul a omis sa faca referinta la celelalte functii comune precum auditorul, consilierul juridic, contabil, inspector de specialitate, consilier referent, etc, care la fel ca si functiile specifice lucreaza tot in scopul si pentru dezvoltarea serviciilor sociale.

Acest fapt a generat confuzie in institutiile de asistenta sociala legate de modul de aplicare a actului normativ. Cateva din intrebarile aparute:

  • se aplica sau nu cresterile salariale intregului personal al serviciilor de asistenta sociala, respectiv DGASPC-uri, DAS-uri si SPAS-uri.
  • se aplica sau nu tuturor functiilor de conducere din cadrul DGASPC-uri, DAS-uri si SPAS
  • se aplica sau nu functiilor de conducere ale serviciile publice de asistenta sociala din primarii;
  • cum anume se aplica pentru functiile de conducere ale serviciilor publice de asistenta sociala organizate ca unitati de asistenta sociala – fara personalitate juridica – aflate in cadrul aparatului de specialitate al primarului.

Un aspect important care dorim sa-l supunem atentiei tuturor este cel legat de aplicarea OUG 57/2015 tinand cont de Decizia Curtii Constitutionale nr. 754/15.12.2016

…….”Astfel, Curtea constata ca, pentru respectarea principiului constitutional al egalitatii in fata legii, nivelul maxim al salariului de baza/indemnizatiei de incadrare, prevazut de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.57/2015, corespunzator fiecarei functii, grad/treapta, gradatie, vechime in functie sau in specialitate, trebuie sa includa majorarile (indexarile) stabilite prin hotarari judecatoresti si sa fie acelasi pentru tot personalul salarizat potrivit dispozitiilor de lege aplicabile in cadrul aceleiasi categorii profesionale, respectiv familii ocupationale prevazute de Legea-cadru nr.284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice.

32. In consecinta, ca efect al neconstitutionalitatii art.31 alin.(12) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.57/2015 (introdus prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.43/2016), „nivelul maxim al salariului de baza/indemnizatiei de incadrare”, la care se face egalizarea prevazuta de art.31 alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.57/2015 (introdus prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.20/2016), trebuie sa includa si drepturile stabilite sau recunoscute prin hotarari judecatoresti. Asadar, personalul care beneficiaza de aceleasi conditii trebuie sa fie salarizat la nivelul maxim al salariului de baza/indemnizatiei de incadrare din cadrul aceleiasi categorii profesionale si familii ocupationale, indiferent de institutie sau autoritate publica. ”

Nota: salarizarea trebuie sa fie la nivelul maxim din cadrul aceleiasi familii ocupationale la nivelul aceluiasi tip de institutie sau autoritate publica

(https://www.ccr.ro/files/products/Decizie_794_2016.pdf)

Fata de cele prezentate mai sus, va asiguram ca Sindicatul National al Functionarilor Publici (SNFP) si Asociatia Asistentilor Sociali din Romania (ASproAS) va face toate demersurile pentru clarificarea acestor situatii. De asememnea, cele doua organizatii continua demersurile pentru corectarea inechitatilor salariale, nerezolvate prin OUG 20/2016 privind serviciile publice de asistenta sociala.

 

Va multumim pentru increderea care ne-o acordati,

Fiti alaturi de noi si impreuna vom reusi!

Share Button