Peste 3200 de copii din 20 de județe ale țării au beneficiat în 2019 de ORA de ASISTENȚĂ SOCIALĂ și peste 15.000 de copii din toată țara au beneficiat de această oră în perioada de derulare a programului (2014-2019).
ORA de ASISTENȚĂ SOCIALĂ este un PROGRAM NAȚIONAL derulat de către ASISTENȚII SOCIALI!
Această oră a fost furnizată de către asistenți sociali care lucrează în serviciile publice și private de asistență socială, în spitale, în CJRAE (Centru Județean de Resurse și Asistență Educațională) sunt cadre didactice în universități.
Pe lângă asistenții sociali, anul acesta s-au alăturat proiectului patru Direcții de Asistență Socială (DAS) și un Centru Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE).
Perioada de derulare a proiectului:
Lansarea proiectului a avut loc în data de 19 martie 2018 – cu ocazia Zilei Mondiale a Asistenței Sociale și a fost derulat până în data de 19 mai 2019. ORA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ a fost furnizată în cadrul orei de dirigenție sau a orelor de psihologie, sociologie sau științe sociale.
Clasele la care a fost furnizată ORA de ASISTENȚĂ SOCIAL în 2019
Din totalul orelor furnizate,
- într-un procent de 16.7 %, orele au fost furnizate la clasele 1-4;
- într-un procent de 72.9 %, orele au fost furnizate la clasele clasele 5-8;
- într-un procent de 22.9 %, orele au fost furnizate la clasele clasele 9-10;
- într-un procent de 12.5 %, orele au fost furnizate la clasele clasele 11-12;
Obiectivul OREI de ASISTENȚĂ SOCIALĂ
Asistenții sociali pregătesc copiii să devină rezilienți și să utilizeze suportul din jurul lor pentru a face față problemelor pe care noi știm că le vor întâlni în drumul lor. Vulnerabilitățile cu care se confruntă copiii din România sunt multiple și complexe: familii care au trecut prin divorț, părinți decedați sau plecați în străinătate, familii care trăiesc în sărăcie, bullying, etc.
Nu este posibil pentru copii să evite stresul, dar reziliența este una dintre cele mai bune modalități de a face față situațiilor dificile sau traumatizante. Reziliența este abilitatea de a face față stresului, eșecurilor, provocărilor sau chiar traumei. Nu este ceva ce copiii au sau nu au; este o abilitate pe care copiii o dezvoltă în timp ce cresc.
De aceea, este necesar să îi învățăm pe copiii în școală care sunt problemele pentru care pot solicita suportul unui asistent social, să înțeleagă ce tip de suport pot primi și cine oferă servicii sociale.
Este responsabilitatea noastră, a asistenților sociali, să pregătească societatea de mâine pentru a răspunde problemelor sociale. În clase avem trei categorii de elevi. Cei care vor avea nevoie de suportul asistenților sociali, cei care vor investi în servicii sociale (prin taxe și alte resurse personale) și cei care vor furniza servicii sociale prin alegerea oricărei profesii care este acum parte din echipa de intervenție a serviciilor sociale (asistenți sociali, psihologi, juriști, educatori, manageri, etc).
Județele în care a fost frunizată ORA de ASISTENȚĂ SOCIALĂ 2019
- Alba
- Bacau
- Brasov
- București
- Caras-Severin
- Dambovita
- Gorj
- Giurgiu
- Iasi
- Ilfov
- Ialomita
- Harghita
- Olt
- Neamț
- Sibiu
- Salaj
- Tulcea
- Timiș
- Vaslui
- Vâlcea
MULȚUMIM ASISTENȚILOR SOCIALI pentru implicarea în acest program!
Copiii pe care i-ați pregătit vor putea face față provocărilor zilei de mâine!
Andrei Maria |
Anghel Oana Mădălina |
Badea Bianca Marinela |
Belachlavek Roxana |
Biris Adelina Maria |
Bontea Oana-Elena |
Bucioacă Daniela Ioana |
Chirțan Raluca Maria |
Chiscari Viorica |
Ciobotaru Gabriel |
Constantin Alina |
Davidescu Elena Malina |
Dieaconu Ramona |
Hadîrca Maria |
Hobincă Mihaela |
Macarie Anca-Adina |
Marciu Mihaela |
Mares Cristian |
Măruțoiu Maria Corina |
Melente Elena |
Neagu Gabriela |
Nichifor Simona |
Olarescu Mihaela |
Pașcalău Ancuța-Daniela |
Roman Cristinel |
Rotariu Ionela |
Sacui Doina |
Sántha-Deák Aletta Andrea |
Stoica Zizi Larisa |
Tamasi Ilidko |
Terente Maria |
Toma Cristina-Aurelia |
Ţîrdea Mihaela |
Ventaniuc Elena Eliza |
Raportul este în proces de actualizare cu datele primite de pe teren.
Nota:
ORA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ este un proiect inițiat și finanțat de către ASproAS (www.asproas.ro) și CFCECAS – Centrul de Formare și Evaluare în Asistența Socială (www.cfcecas.ro) cu scopul promovării serviciilor sociale și a suportului oferit de către asistentul social în rândul elevilor din școli și licee.
Info: https://cfcecas.ro/2019/06/21/raport-ora-de-asistenta-sociala-2019/