Conferința Națională de Asistență Socială, România 2019 – De ce sunt relațiile interpersonale cheia calității serviciilor sociale?

[wppa type=”slideonlyf” album=”19″]

 

Asistenții sociali și practicienii din serviciile sociale au discutat, în cadrul Conferinței Naționale de Asistență Socială, România 2019, despre rolul pe care îl au relațiile interpersonale în furnizarea unor servicii sociale de calitate.

Tema relațiile interpersonale în asistența socială acoperă Agenda Globală în Asistența Socială pentru doi ani (2019-2020).

Relațiile interpersonale contează. Ele asigură abilitatea noastră de a gestiona și rămâne rezilienți în momente dificile. Prin intermediul relațiilor interpersonale ne conectăm la ceilalți, ne ancorăm în emoții care ne permit să ne simțim în siguranță și primim sprijinul de care avem nevoie.

Relațiile interpersonale sunt mecanismul prin care asistenții sociali transportă emoții și cunoștințe către oamenii aflați în dificultate pentru a le oferi cadrul necesar de învățare și schimbare. Prin intermediul unor relații interpersonale pozitive, asistenții sociali reușesc să construiască și să contureze perspective, valori și convingeri care facilitează schimbări. Asistenții sociali folosesc tehnici și valori care le permit să influențeze relații și contexte de lucru.

Deși relațiile interpersonale constituie baza intervențiilor în serviciile sociale, direcția politicilor sociale și practica acționează ca o barieră.

În România, asistența socială este încă centrată pe beneficii financiare și mai puțin pe servicii sociale.

Salvarea oamenilor nu este suficientă (Jane Adams, 1860-1935). Este necesară dezvoltarea lor (Herbert Paulischin, 2008). Asistentul social acționează ajutând oamenii și asigurându-se că mediul social în care aceștia trăiesc constituie o rețea puternică, rezistentă și sigură de sprijin (Malcom Payne, 2013).

Asistenții sociali și personalul din serviciile sociale au discutat la Conferința de Asistență Socială România 2019 despre:

  • Modul în care pot fi utilizate relațiile personale în actul profesional realizat în serviciile sociale;
  • Nevoile asistenților sociali și ale personalului din serviciile sociale pentru a interveni utilizând relațiile personale;
  • Diferența dintre relațiile interpersonale create în contextul vieții private și relațiile interpersonale create în actele profesionale din cadrul serviciilor sociale;
  • Valorile și tehnicile activate în cadrul relațiilor interpersonale create în spațiul de lucru;

 

Mulțumim tuturor pentru contribuția la succesul Conferinței de Asistență Socială, România 2019!

Mulțumim Adela Șetet și echipa CFCECAS pentru organizare și participanților pentru contribuții. Mulțumim Tommy Zuljevic-Salamon, Alina Costin și Lucian Caciamac pentru prezentări, Mădălina Manea și Adriana Sălcianu pentru organizare, precum și echipei de voluntari – Simona și Gabriela!

Ana Rădulescu & Herbert Paulischin


Organizatori și parteneri:

CFCECAS (www.cfcecas.ro) & ASproAS (www.asproas.ro) & IFSW (www.ifsw.org) & ESN (https://www.esn-eu.org)

 

Share Button