http://www.ms.ro/wp-content/uploads/2018/03/Minuta-14-martie.pdf

ASproAS, Asociația Asistenților Sociali din România, membră a Federației Internaționale a Asistenților Sociali (IFSW) a solicitat astăzi următoarele aspecte privind ASISTENTUL SOCIAL din cadrul CJRAE (Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională) și din CSEI (Centrul Școlar de Educație Incluzivă):

  1. ASISTENTUL SOCIAL din cadrul CJRAE și CSEI lipsește din Anexa 1, Salarii de bază pentru funcţiile didactice auxiliare, a legii 153/2017.

SOLICITARE: corecție pentru introducerea ASISTENTULUI SOCIAL în Anexa 1, salarii de bază pentru funcţiile didactice auxiliare și comunicarea unei date estimative pentru aceste corecții la legea 153/2017.

 

ARGUMENT: prin excluderea din grilă, asistentul social nu beneficiază de drepturile de care beneficiază celelalte categorii profesionale încadrate în funcţiile didactice auxiliare. De asemenea, precizăm că asistentul social nu beneficiază nici de sporurile de care beneficiază toate celelalte profesii din învățământ.

  1. Pentru multe CRJAE și CSEI nu este clar unde se încadrează ASISTENTUL SOCIAL în acest moment în Legea 153/2017.

SOLICITARE: clarificare privind Anexa în care se încadrează ASISTENTUL SOCIAL în Anexele actualei Legi 153/2017.

Precizăm că CJRAE și CSEI sunt unități de învățământ special pentru copiii cu dizabilități.

ASISTENTUL SOCIAL din cadrul CJRAE (Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională) și ASISTENTUL SOCIAL din CSEI (Centrul Școlar de Educație Incluzivă) desfășoară activități de teren în zone marginalizate, în localităţi izolate situate la altitudine, care au căi de acces dificile și intră contact direct (pentru evaluări sau intervenții) cu persoane care prezintă forme grave de agresiune fizică din partea unor persoane care suferă de tulburări psihice, în condițiile în care evaluările pentru acordarea accesului la servicii și măsuri de asistență socială se face la domiciliu. Mai mult, pentru această categorie profesională există riscuri de îmbolnăvire prin transmitere aerogenă: TBC, HIV SIDA, viruşi hepatită, B,C,D, etc şi unde riscul este prezent și nu există mijloace de protecţie individuală sau colectivă.

ASISTENTUL SOCIAL din cadrul CJRAE lucrează cu elevii pentru integrarea lor școlară, oferă suport părinților în rezolvarea situațiilor de criză și sprijină cadrele didactice/unitățile școlare pentru asigurarea integrării elevilor. Iar asistentul social din CSEI (Centrul Școlar de Educație Incluzivă) desfășoară activități cu elevii cu CES înscriși în unități școlare.


 

Loading

Share Button