Serviciile de asistenta sociala au inceput preluarea cererilor in vederea acordarii tichetelor de gradinita, in conformitate cu Legea 248/2015 privind stimularea participarii in invatamantul prescolar a copiilor provenind din familii defavorizate.
Stimulentul educational in speata consta in tichete in valoare de 50 lei lunar, acordate pe intreaga perioada a anului scolar. De respectivul suport beneficiaza copiii inscrisi la o unitate de invatamant prescolar care frecventeaza gradinita.
De mentionat ca, acordarea stimulentului educational este conditionata de frecventa, nefiind admise absente nemotivate mai mari de 3 zile lunar. Tichetele de gradinita sunt destinate achizitionarii produselor alimentare, de igiena, a produselor de imbracaminte si a rechizitelor. Cererile, insotite de celelalte documente justificative pot fi depuse la sediile serviciilor publice de asistenta sociala.
La gradinita incepe pregatirea copilului pentru viata sociala si pentru asumarea unor roluri si responsabilitati sociale. Programele derulate in gradinita ar trebui sa il ajute pe copil sa asimileaze normele şi valorile societatii, modelele sociale de comportament si mijloacele sociale de comunicare interumana. Lipsa competentelor sociale este generatoare de excluziune sociala.
ASproAS face apel catre asistentii sociali din serviciile publice de asistenta sociala sa sustina parintii pentru a asigura prezenta copiilor in gradinite si pentru a crea mediul necesar pentru o viata sociala echilibrata.
In data de 2 noiembrie 2015, a fost publicata in Monitorul Oficial Legea nr. 248 privind stimularea participarii in invatamantul prescolar a copiilor provenind din familii defavorizate.
In 19 ianuarie 2016, a fost adoptata HG nr. 15/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 248/2015 privind stimularea participarii in invatamantul prescolar a copiilor provenind din familii defavorizate si a procedurii de acordare a tichetelor sociale pentru gradinita.
Din aplicarea practica a prevederilor celor doua acte normative a rezultat necesitatea unor modificări pentru a stimula participarea unui număr cat mai mare de copii provenind din familii defavorizate la invatamantul prescolar.
Astfel, prin OUG nr. 14 din 11 mai 2016 a fost modificat articolului 2 din Legea nr. 248/2015, in sensul eliminarii restrictiilor referitoare la varsta copilului. Acestea limitau accesul in program atat al copiilor sub varsta de 3 ani, cat si a celor peste 6 ani sau al copiilor cu dizabilitati si/sau dificultati de invatare, care pot continua procesul educational in invatamantul prescolar pana la implinirea varstei de 8 ani.